افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

آیا کاهش نرخ بهره باعث رشد بیت کوین یا رکود می شود؟

  • کد خبر : 376869
آیا کاهش نرخ بهره باعث رشد بیت کوین یا رکود می شود؟

یک هفته پس از کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بازارهای مالی با افزایش قیمت دارایی های پرخطر مانند بیت کوین مواجه شدند. بسیاری کاهش نرخ بهره را نشانه عادی شدن سیاست های پولی فدرال رزرو می دانند که قبلا برای کنترل تورم استفاده می شد. تحلیلگران بر این باورند که عبور قیمت […]

یک هفته پس از کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بازارهای مالی با افزایش قیمت دارایی های پرخطر مانند بیت کوین مواجه شدند. بسیاری کاهش نرخ بهره را نشانه عادی شدن سیاست های پولی فدرال رزرو می دانند که قبلا برای کنترل تورم استفاده می شد. تحلیلگران بر این باورند که عبور قیمت بیت کوین از سطح مقاومت 65200 دلاری می تواند منجر به رشد بیشتر این توکن شود.

به گزارش اسمارتک نیوز، با این حال، سه شاخص مهم اقتصادی نشان می دهد که ممکن است رکود اقتصادی در راه باشد و این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو تصمیم به کاهش بیشتر نرخ بهره بر اساس این شاخص ها گرفته باشد. این امر باعث شده است که برخی از سرمایه گذاران نسبت به حرکت صعودی بیت کوین محتاط تر باشند.

افزایش بیکاری در آمریکا

بر اساس نظرسنجی خانوارهای ایالات متحده که نرخ بیکاری را در 50 ایالت مختلف ایالات متحده اندازه گیری می کند، از ماه آگوست، بیش از 57 درصد از ایالت ها نسبت به ماه و سال گذشته افزایش بیکاری را تجربه کردند. این اطلاعات توسط پلتفرم MacroMicro جمع آوری شده است.

افزایش بیکاری در اکثر ایالت های آمریکا نشان دهنده خطر کاهش درآمد، کاهش مصرف و مخارج سرمایه گذاری و کاهش اعتماد تجاری و مصرف کننده در ماه های آینده است. این وضعیت می تواند منجر به رکود شدید اقتصادی و حتی رکود شود که با دو دوره متوالی کاهش شاخص اقتصادی مشخص می شود. در چنین شرایطی، سرمایه گذاران ممکن است تصمیم بگیرند که تحمل ریسک خود را کاهش دهند و از سرمایه گذاری در دارایی های پرریسک اجتناب کنند.

با توجه به ماکرو میکرو در پلتفرم X:

بر اساس تجزیه و تحلیل ماه اوت، 57.7 درصد از آمریکایی ها گزارش دادند که نرخ بیکاری آنها نسبت به ماه قبل و سال گذشته افزایش یافته است. این به چالش‌های فزاینده در بازار کار اشاره می‌کند و ممکن است نشانه‌ای از رکود اقتصادی گسترده‌تر باشد.

درصد رشد نرخ بیکاری در ایالت های مختلف آمریکا - منبع: MacroMicro
درصد رشد نرخ بیکاری در ایالت های مختلف آمریکا – منبع: MacroMicro

نسبت شاخص های پیشرو و عقب مانده

شاخص اقتصادی پیشرو (LEI) که توسط هیئت کنفرانس منتشر شد، در ماه آگوست به 100.2 رسید که پایین‌ترین سطح از اکتبر 2016 است. این شاخص برای ششمین ماه متوالی کاهش می‌یابد. نشانه رکود اقتصادی در نظر گرفته شده است

شاخص LEI شامل چندین شاخص پیشرو مانند ساعات کار هفتگی در بخش تولید، مطالبات اولیه بیمه بیکاری، شاخص سفارشات جدید موسسه مدیریت عرضه (ISM)، قیمت سهام و شاخص اعتباری پیشرو است. این شاخص به طور گسترده ای برای شناسایی تغییرات در روندهای اقتصادی و نقاط تغییر در قیمت دارایی ها دنبال می شود.

به گفته جف ونیگر، مدیر سهام در WisdomTree، بیشتر نگرانی ها به کاهش نسبت پیشرو به عقب ماندگی اشاره دارد که به زیر 0.85 رسیده است که پایین ترین سطح از دهه 1950 است.

نسبت های پیشرو و عقب مانده برنده کنفرانس - منبع: جف ونیگرنسبت های پیشرو و عقب مانده برنده کنفرانس - منبع: جف ونیگر
نسبت های پیشرو و عقب مانده برنده کنفرانس – منبع: جف ونیگر

این نسبت نشان می دهد که شاخص های تاخیری در حال رسیدن به واقعیت اقتصادی هستند و این کاهش ممکن است منجر به کندی یا رکود اقتصادی شود. در گذشته هشت کاهش مشابه در این نسبت مشاهده شده است که هر بار نشانه رکود اقتصادی بوده است.

افزایش نسبت طلا به نفت خام برنت

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط MacroMicro، نسبت قیمت قراردادهای آتی طلا به قراردادهای آتی نفت خام برنت در سال جاری بیش از 35 درصد افزایش یافت و به نزدیک به 40 واحد رسید که بالاترین سطح از سال 2020 است.

طلا به عنوان یک دارایی امن و پوششی در برابر تورم تلقی می شود، در حالی که نفت با تقاضای جهانی و فعالیت اقتصادی مرتبط است. بنابراین، عملکرد بلندمدت طلا نسبت به نفت اغلب به عنوان نشانه ای از کندی فعالیت اقتصادی و رکود تلقی می شود.

نسبت معاملات آتی طلا به نفت خام برنت - منبع: MacroMicroنسبت معاملات آتی طلا به نفت خام برنت - منبع: MacroMicro
نسبت معاملات آتی طلا به نفت خام برنت – منبع: MacroMicro

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-26 21:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.