افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

آیا چارلز باید یک قصیده وداع با تاج و تخت بخواند؟

  • کد خبر : 196254
آیا چارلز باید یک قصیده وداع با تاج و تخت بخواند؟

گزارش کردن اخبار آنلاینپس از مرگ مادرش الیزابت دوم که طولانی ترین فرمانروای انگلستان بود، دوران سلطنت چارلز به یک سال و نیم نرسیده بود که ناقوس مرگ او به صدا درآمد. کاخ باکینگهام عصر دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پادشاه انگلیس به نوعی سرطان مبتلا شده است و برنامه منظم درمانی […]

گزارش کردن اخبار آنلاینپس از مرگ مادرش الیزابت دوم که طولانی ترین فرمانروای انگلستان بود، دوران سلطنت چارلز به یک سال و نیم نرسیده بود که ناقوس مرگ او به صدا درآمد.

کاخ باکینگهام عصر دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پادشاه انگلیس به نوعی سرطان مبتلا شده است و برنامه منظم درمانی خود را آغاز کرده است. بر اساس این بیانیه، وی وظایف عمومی خود را به تعویق انداخته است.

این خبر 10 روز پس از آن منتشر می شود که چارلز به دلیل مشکل پروستات در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعداً مرخص شد. اما اکنون سخنگوی کاخ باکینگهام می گوید که پزشکان سرطان او را در حین درمان مشکل پروستات او کشف کردند.

گزارش کردن آیرینبه گفته کاخ سلطنتی، چارلز از سرطان پروستات رنج نمی برد، اما نوع بیماری آن اعلام نشده است. سخنگوی وی اعلام کرد که به توصیه پزشکان موقتا وظایف دولتی خود را کنار می گذارد.

به دنبال این خبر رسانه های انگلیسی گزارش دادند که «هری» پسر دوم چارلز که در آمریکا زندگی می کند طی روزهای آینده راهی لندن خواهد شد. بر اساس سلسله مراتب سلطنتی، او در ردیف پنجم تاج و تخت قرار دارد.

برادر بزرگتر او ویلیام که سمت ولیعهد را دارد، اول در صف تاج و تخت است و سپس 3 فرزندش جورج، شارلوت و لوئیز در ردیف دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

اگر چارلز به دلیل مشکلات سلامتی از سلطنت کناره گیری کند، تاج و تخت به ویلیام می رسد. البته این اقدام در تاریخ انگلستان نادر است و آخرین باری که ادوارد هشتم دست به چنین اقدامی زد، ازدواج با یک مطلقه آمریکایی به نام والیس سیمپسون در سال 1936 بود.

چارلز در سپتامبر 2022 پس از مرگ مادرش الیزابت دوم بر تخت سلطنت نشست و یک سال و چهار ماه از سلطنت او می گذرد. البته اگر از لحظه تاج گذاری او حساب شود، این مقدار به کمتر از یک سال کاهش می یابد.

با این حال، اگر بیماری چارلز او را از انجام وظایف سلطنتی باز دارد، تمام مسئولیت های او به جز در موارد خاص به ویلیام منتقل می شود.

چارلز بر خلاف مادرش که در سنین جوانی (25) بر تخت سلطنت نشست، مسن ترین فردی بود که در تاریخ بریتانیا بر تخت نشست. وضعیت سلامتی وی تا چه حد وخیم است و چگونه درمان خواهد شد، جزئیات زیادی در اختیار رسانه ها نیست.

اما انتشار این خبر واکنش های زیادی را در داخل کشور به دنبال داشته و رسانه های انگلیسی مانند آخرین ساعات درگذشت الیزابت، صفحه ای ویژه برای انعکاس اخبار مربوط به چارلز ایجاد کرده اند.

مقامات سلطنتی می گویند که پادشاه نسبت به رفتار خود خوشبین است، اما پنهان شدن او از چشم مردم و سفر عجولانه هری به لندن در اوج جدایی از پدرش حکایت از روایت متفاوتی دارد – فقط زمان مشخص خواهد کرد.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.