افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

آیا بازی های کلیکی تلگرام به سرنوشت تلخ بازی های پولساز دچار خواهند شد؟

  • کد خبر : 379989
آیا بازی های کلیکی تلگرام به سرنوشت تلخ بازی های پولساز دچار خواهند شد؟

بازی های کلیکی برای کسب درآمد در دنیای بازی های ارز دیجیتال جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند، با این حال برخی مشکلات در روند اجرای AirDarp و خود بازی ممکن است باعث شود این بازی ها نتوانند به مدل های پایدار دست یابند. بازی های تلگرام در سال 2024 به یکی از بزرگترین برندگان […]

بازی های کلیکی برای کسب درآمد در دنیای بازی های ارز دیجیتال جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند، با این حال برخی مشکلات در روند اجرای AirDarp و خود بازی ممکن است باعث شود این بازی ها نتوانند به مدل های پایدار دست یابند.

بازی های تلگرام در سال 2024 به یکی از بزرگترین برندگان دنیای کریپتو تبدیل شده اند بازی Hamster Kombat قبل از انتشار در هفته گذشته موفق به جذب 300 میلیون بازیکن شده بود و Notcoin یک توکن را به عنوان یک بازی کلیکی معرفی کرد که یکی از 100 ارز دیجیتال برتر جهان را تشکیل داد. که به 3 میلیارد دلار رسید!

همه این موفقیت ها حول فرآیند کلیک به پول می چرخید، یک مفهوم ساده با تغییرات روزافزون! اما آیا این مدل واقعاً تکامل یافته و نسبتاً پایدار شده است یا در نهایت به سرنوشت هیجان کوتاه‌مدت بازی‌های پول‌ساز مانند Oxy Infinity که در چرخه صعودی قبلی بازار کریپتو بر بازار مسلط بود و در نهایت شکست خورد، دچار خواهد شد. ?

بازی axie infinity, axes token, axie infinity game

در سال 2021، بازی‌های کسب درآمد به یک روند بزرگ تبدیل شدند و بازی‌هایی مانند Axie Infinity تقریباً 3 میلیون کاربر ماهانه داشتند. برای مثال، در Axie Infinity، بازیکنان باید قبل از شروع بازی، سه NFT از موجودات Axie بخرند یا قرض بگیرند. هزینه ورود به بازی در اوج خود به بیش از 600 دلار رسید و سپس با رقابت در بازی، برنده توکن های ارز دیجیتال واقعی به دست می آورد. این مدل بازی آنقدر محبوب شد که مردم کشورهای کم درآمد حتی انجام این بازی ها را به شغل تمام وقت خود تبدیل کردند. در مقطعی ۴۰ درصد از بازیکنان این بازی اهل فیلیپین بودند!

در آن زمان، Axie در خط مقدم انقلاب موعود قرار داشت که به بازیکنان برای وقت خود در این بازی ها پاداش می داد، آنها را از فقر نجات می داد و مفهوم کار مدرن را در ذهن آنها بازتعریف می کرد، اما در نهایت، اقتصاد Axie شکست خورد و همه چیز دارایی های توکن شده آن با افت شدید قیمت مواجه شد و همین امر باعث توقف رشد مدل بازی Play to Earn شد!

از بسیاری جهات، بازی‌های ضربه زدن برای کسب درآمد شبیه به هیجان اولیه بازی‌های کسب درآمد هستند. بازیکنان با کلیک بر روی صفحه نمایش خود و انجام بازی های ساده، سکه ها یا امتیازاتی در بازی به دست می آورند که در نهایت به توکن های ارز دیجیتال تبدیل شده و از طریق ایردراپ دریافت می شوند.

اما چرا بازی های کلیکی یک گام رو به جلو برای صنعت هستند؟

بازی‌های کلیکی با سادگی و در دسترس بودن، پیشرفت امیدوارکننده‌ای را نسبت به مدل‌های سنتی کسب درآمد از بازی‌ها ارائه می‌کنند. این بازی ها به طور قابل توجهی آنها موانع ورود به فضای وب 3 را به ویژه برای تازه واردان به دنیای ارزهای دیجیتال از بین می برند. چنین رویکردی از همان ابتدا به دنبال ایجاد یک اقتصاد پایدارتر است و می‌تواند از برخی چالش‌هایی که مدل‌های بازی‌های پولی با آن‌ها روبه‌رو بودند، اجتناب کند.

در بیشتر بازی‌های کسب درآمد، بازیکنان قبل از اینکه بتوانند درآمد داشته باشند، باید هزینه‌ای بپردازند و نوعی سرمایه‌گذاری واقعی انجام دهند، اما در بازی‌های کلیکی چنین الزامی وجود ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند است که بتواند اپلیکیشن ساده تلگرام را اجرا کند. البته این کاهش موانع، تجربه های سطحی و تکراری را تا امروز به همراه داشته است. بازی‌های کلیکی اکنون به عنوان یک دارایی ارزشمند در نظر گرفته می‌شوند که در ابتدا علاقه لازم برای فعالیت در فضای وب 3 را ایجاد می‌کند، اما آنها اغلب در حفظ تعامل طولانی مدت کاربر شکست می خورند!

شاید برای یک انقلاب واقعی در بازی‌های وب 3، توسعه‌دهندگان باید لذت آنی بازی‌های کلیک‌کننده را با تجربیات عمیق‌تر و جذاب‌تر ترکیب کنند تا پس از از بین رفتن جذابیت اولیه، بازیکنان را درگیر خود نگه دارند! واقعیت این است که اکثر بازی های تلگرامی برای موفقیت به مهارت زیادی نیاز ندارند. به عنوان مثال، این بازی همستر Combat فقط نیاز به کلیک مکرر روی صفحه و انتخاب بهترین ارتقاء برای کسب توکن های غیرفعال داشت! خب، البته، روال اکثر بازی های کلیکی یکسان است.

برخی از بازیکنان حتی خودشان روی صفحه کلیک نمی‌کردند و راه‌های خلاقانه‌ای برای خودکار کردن فرآیند پیدا می‌کردند، مانند استفاده از ماساژور یا استفاده از اسکریپت‌های نرم‌افزاری (که گاهی اوقات توسط Airdrop شناسایی و تقلب می‌شدند). بسیاری از بازی‌های کسب درآمد در سال 2021 نیز کم عمق در نظر گرفته می‌شدند، با این حال بازی‌ای مانند Oxy Infinity از نظر گیم‌پلی بسیار غنی‌تر از Hamster Combat بود!

بازی های بلاک چین بازی های بلاک چینبازی های بلاک چین بازی های بلاک چین

بازی های کسب درآمد تجربه کاملی از بازی را ارائه می دهند. حتی می توان گفت که آنها سرگرم کننده تر از بازی های Tap to Arena بودند، زیرا بازیکن را درگیر چالش ها، استراتژی ها و مهارت آموزی می کردند و در طول زمان بازی را جذاب نگه می داشتند. البته می توان به این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف نیز نگاه کرد. بازی های گاه به گاه محبوب ترین نوع بازی های ویدئویی در ایالات متحده هستند، به طوری که 63 درصد از مردم ادعا می کنند که به طور منظم این بازی ها را انجام می دهند. این روزها تعداد گیمرهای بیشتری نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ وجود دارد، اما بسیاری از آنها بازی‌های معمولی را انجام می‌دهند و بازی‌های کلیکی به خوبی در این دسته جای می‌گیرند!

شاید این مخاطب گسترده‌تر، همراه با کاهش موانع ورود به دنیای رمزنگاری، بتواند توضیح دهد که چرا بازی‌های تلگرامی اینقدر مشتاق هستند که چنین جمعیت زیادی را جذب کنند. به عنوان مثال، بازی X Empire ادعا می کند که 45 میلیون بازیکن دارد و Nat Coin با 35 میلیون بازیکن، اولین بازی کلیکی تلگرامی است که در این زمینه به موفقیت دست یافته است. آنچه مسلم است این است که تقریبا هر کسی می تواند به سرعت وارد دنیای این بازی ها شود و خیلی سریع شروع به بازی کند.

مزیت اصلی بازی های کلیکی، توانایی آنها برای دستیابی به مخاطب گسترده تر استبه خصوص در بازارهای بزرگ بازی های موبایل! زیرا این بازی ها با کاهش موانع ورود، فرصتی را برای کاربرانی از هر گروه جمعیتی که هنوز از اکوسیستم وب 3 اطلاعی نداشتند، فراهم کردند.

چیزی که چشم‌انداز بازی‌های کسب درآمد مانند Oxy-Infinity را خراب کرد، بدون شک فروپاشی کلی اقتصاد بی‌ثبات در این بازی‌ها بود. Oxy Infinity نمونه درخشان این بازی ها به حساب می آمد اما اکنون تنها خاطره بی ثباتی مالی آن در خاطرات بازیکنانش باقی مانده است. بازیکنانی که پول زیادی را در NFT های ارزشمند سرمایه گذاری کرده بودند، اکنون نمی دانند با انبوهی از دارایی های بی ارزش چه کنند. افرادی که بازی در Oxy Infinity را به عنوان یک حرفه انتخاب کردند، باید دوباره به دنبال کار می‌گشتند و حتی برخی آن را یک طرح پونزی می‌دانستند. ناگفته نماند که این بازی هنوز وجود دارد، اما از دست دادن اعتماد به این مدل بازی در سراسر صنعت گسترش یافته است!

Oxy بزرگترین نمونه بازی های پولساز بود اما تنها نمونه نبود! Stepn که بر اساس مدل Move to Earn ساخته شده بود، در اوایل سال 2022 محبوب شد و فروش کفش‌های NFT را ترویج کرد و به مردم این امکان را می‌دهد تا با راه رفتن و دویدن در دنیای واقعی، توکن‌های ارز دیجیتال ارزشمندی به دست آورند. هیجان این بازی کوتاه مدت بود و همراه با سقوط NFT ها و توکن های آن، برخی سرمایه گذاران ضررهای سنگینی را متحمل شدند. مدل برای کسب درآمد کلیک کنید یا برای کسب درآمد ضربه بزنید آنقدر جدید است که مشکلات جدی آن هنوز فرصت نشان دادن خود را پیدا نکرده است!

البته بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که وقتی برای شروع بازی‌های کلیکی هیچ هزینه‌ای خرج نکرده‌اید و روند شروع بازی بیشتر بر روی تعامل متمرکز است تا سرمایه‌گذاری مالی، گیم‌پلی‌های خسته‌کننده و تخصیص کمتر از حد انتظار ایردراپ بسیار بزرگ است. مشکل برای این مدل بازی آنها نمی کنند!

توکن پلتفرم قیمت Axie Infinity، توکن AXS، بازی در پلتفرم بلاک چین Axie Infinity Ethereumتوکن پلتفرم قیمت Axie Infinity، توکن AXS، بازی در پلتفرم بلاک چین Axie Infinity Ethereum

مدل اقتصادی بازی های کلیکی با مدل اقتصادی سایر بازی های بلاک چین کاملاً متفاوت است. این بازی ها صرفا بر اساس تبلیغات هستند! در حالی که بازی‌های درآمدزا به ورود بازیکنان جدید برای حفظ اقتصادشان بستگی داشت، بازی‌های کلیکی از تبلیغات برای تامین مالی مدل خود استفاده می‌کنند!

درآمد تبلیغاتی روشی است که بسیاری از شرکت ها برای تامین مالی خود از آن استفاده می کنند و چنین رویکردی برای تامین مالی پروژه پایدارتر خواهد بود، اما مشکل زمانی به وجود می آید که ایردراپ اولیه انجام شود و سایر بازیگران دلیلی برای ماندن در پروژه و ادامه پروژه داشته باشند. بازی نکن شما می گویید در چنین حالتی آیا توکن می تواند ارزش خود را برای مدت طولانی حفظ کند؟

هر برنامه کاربردی برای زنده ماندن باید راه هایی را برای دارندگان توکن ایجاد کند تا ارزش بیشتری را استخراج کنند و اطمینان حاصل کنند که تیم توسعه پروژه مایل به پرداخت آن ارزش است. به عنوان مثال، پس از AirDrop، NatCoin برای بقای خود با سایر پروژه های بازی همکاری کرد و اهداف خود را برای تبدیل شدن به Netflix از راه اندازی بازی های رمزنگاری جدید اعلام کرد. حالا به نظر می رسد همستر کمبت قصد دارد از پروژه تلگرام فراتر رفته و بازی های بیشتری را روانه بازار کند. اما با همه آنچه گفته شد، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این نوع حرکات می توانند بازیکنان را برای مدت طولانی در بازی نگه دارند یا خیر.

زمان نشان خواهد داد آیا بازی های کلیکی می توانند مدل های اقتصادی جدیدی ایجاد کنند که پس از رویداد تولید توکن پایدار باشند؟ در غیر این صورت، این بازی ها به سرنوشت بازی های کسب درآمد دچار می شوند، اما پس از فروکش شدن هیجان و عدم تقاضای بیشتر برای محصول!

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-29 20:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.