افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

آغاز مذاکرات تجارت آزاد با پاکستان از سپتامبر

  • کد خبر : 26263
آغاز مذاکرات تجارت آزاد با پاکستان از سپتامبر

به گزارش بازار، هادی طالبیان مقدم درباره آخرین وضعیت ایجاد تجارت آزاد با پاکستان گفت: ما قبلا تجارت ترجیحی با پاکستان داشتیم و موانعی وجود داشت که در حال رفع است و مشکل خاصی نداریم. بنابراین ما در حال برنامه ریزی تجارت آزاد با پاکستان هستیم و مذاکرات در یکی دو ماه آینده آغاز می […]

به گزارش بازار، هادی طالبیان مقدم درباره آخرین وضعیت ایجاد تجارت آزاد با پاکستان گفت: ما قبلا تجارت ترجیحی با پاکستان داشتیم و موانعی وجود داشت که در حال رفع است و مشکل خاصی نداریم. بنابراین ما در حال برنامه ریزی تجارت آزاد با پاکستان هستیم و مذاکرات در یکی دو ماه آینده آغاز می شود و از طریق کمیسیون مشترک بین دو کشور گزارش می شود.

مدیرعامل جنوب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران افزود: باید جلسات زیادی بین دو طرف برگزار شود تا به جمع بندی نهایی در مورد ردیف کالا و… موضوع را در کمیسیون مشترک اعلام کردیم و اولین جلسات مشترک خواهد بود. در سپتامبر آغاز می شود. البته این آغاز مذاکرات است و روند نهایی شدن زمان بر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری با پاکستان در حد انتظار نیست اما پس از برقراری تجارت آزاد، تعرفه توافقی کالا بین دو کشور صفر خواهد شد. بیشترین مزیت صادراتی کشورمان برای صادرات به این کشور در بخش کشاورزی، مشتقات نفتی، آهن اسفنجی، LPG، ماشین آلات، مصالح ساختمانی و خشکبار از جمله خرما است.

طالبیان مقدم میزان مبادلات تجاری ایران و پاکستان را 2.3 تا 2.4 میلیارد دلار در سال عنوان کرد و گفت: هر چه موانع کمتر باشد حجم مبادلات بیشتر می شود، بنابراین پیش بینی می شود مبادلات تجاری ایران و پاکستان بین 15 تا 20 باشد. میلیارد دلار در سال آینده درصد افزایش می یابد.

مدیرکل جنوب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: تجارت با راهکارهای مختلفی مانند تجارت ترجیحی، تجارت آزاد و جبرانی قابل افزایش است و هر کدام کارکردهای خاص خود را دارند.

طالبیان مقدم گفت: پاکستان بخشنامه واحدی را برای تجارت با ایران، روسیه و افغانستان صادر کرده که در حال حاضر در حال بررسی آن هستیم و در حال مذاکره برای دستورالعمل جدیدی برای توسعه تجارت با این کشور هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.