افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

آثار تاریخی حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه/برنامه جامع تهیه شده – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 377818
آثار تاریخی حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه/برنامه جامع تهیه شده – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه استانی: کرمانشاه یکی از کهن ترین استان های ایران است که در زمان های قدیم با نام های الیپی، کامبادن و قرمسین شناخته می شد و بعدها نام های کرمانشاه و کرمانشاه را به خود گرفت. واژه کرمانشاه اولین بار در حدود سال 279 هجری قمری توسط بان فقیه همدانی در کتاب […]

خبرگزاری مهر، گروه استانی: کرمانشاه یکی از کهن ترین استان های ایران است که در زمان های قدیم با نام های الیپی، کامبادن و قرمسین شناخته می شد و بعدها نام های کرمانشاه و کرمانشاه را به خود گرفت. واژه کرمانشاه اولین بار در حدود سال 279 هجری قمری توسط بان فقیه همدانی در کتاب «مختصر البلدان» به کار رفته است.

استان کرمانشاه با جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر یکی از استان های غربی کشور است که مرکز آن کلانشهر کرمانشاه، نهمین شهر پرجمعیت کشور و مرکز غرب کشور است. این استان هفدهمین استان بزرگ کشور است که از شمال با استان کردستان، از جنوب با استان های لرستان و ایلام، از شرق با استان همدان و از غرب با عراق همسایه است. شهرهای زیارتی کربلا و بغداد تقریباً دارای 330 کیلومتر مرز مشترک با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان هستند.

تأثیر تاریخی Istani Ba 4200

این استان با دارا بودن 4200 اثر تاریخی که نیمی از آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، سومین استان غنی کشور از نظر تعداد آثار تاریخی است که آن را در صدر جذاب ترین مناطق کشور قرار داده است. . انبوه آثار تاریخی، وجود طبیعت بکر و زیبا، سراب ها و چشمه های خروشان، غذاهای رنگارنگ و خوش طعم، صنایع دستی غنی، آداب و رسوم کهن و اصیل، تنوع اقلیمی و حتی آثار دفاع مقدس تنها بخشی از جاذبه های کرمانشاه برای گردشگران است. .

اگر اهل سفر باشید با دیدنی ها و جاذبه های بی نظیر تاریخ و میراث کهن کشورمان مواجه می شوید که می تواند مقصدی جذاب و خاطره انگیز برای مهمانان شما باشد.

صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت بسیار سودآور در سراسر جهان گردش مالی بسیار بالایی برای کشورهای مختلف دارد، طبیعت بکر و میراث فرهنگی از عناصر موثر برای پذیرش گردشگران از سراسر جهان محسوب می شود.

استان کرمانشاه علاوه بر موقعیت جغرافیایی و سیاسی خود دارای منابع الهی نفت و مواد معدنی طبیعی با ارزشی منحصر به فرد است که از جمله آنها می توان از منطقه اورامانات، معادن بی نظیر قیر طبیعی گیلانغرب و آثار تاریخی به جا مانده از آن دیدن کرد. دوران پیش از تاریخ تا قاجار و پهلوی ذکر شده است.

تاریخ استان کرمانشاه آثار منحصر به فرد و درخشانی از دوران پیش از تاریخ دارد، از پارینه سنگی تا نوسنگی، عصر مس و مفرغ، لولوبیا، ماد، هخامنشی، سلوکی، اشکانی، ساسانی، اوایل اسلام، سلجوقی، ایلخانی، صفوی، زندیه. یادآوری می‌شود که قاجار و پهلوی در استان کرمانشاه به دلیل مهجوریت، عدم معرفی مناسب و مدیریت نادرست، تمامی این آثار به بشکه‌های متروکه نفت تبدیل شده‌اند.

آثار باستانی و ظرفیت های گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه می تواند درآمدی معادل هزاران بشکه نفت در روز برای این استان داشته باشد اما متاسفانه از این ظرفیت بهره برداری نشده و آثار تاریخی در حال تخریب هستند.

بی توجهی به معرفی قابلیت های گردشگری

عدم معرفی و مدیریت صحیح آثار تاریخی و میراث فرهنگی به جایی رسیده است که حتی مردم کرمانشاه نیز از توانمندی هایی مانند دروازه نجف و طاقبستان غافل و حتی بی اطلاع هستند.

در جای دیگر میراث گرانبهایی مانند طاقبستان که بنا به گفته وزرای میراث فرهنگی دولت های گذشته به دلیل آزاد نشدن حریم آن امکان ثبت جهانی وجود ندارد به حال خود رها شده و عدم اقدام به موقع یا مدیریت کافی در این زمینه. این زمینه باعث از بین رفتن فرصت های جهانی شدن شده و اشتغال زایی به دلیل توسعه و رونق گردشگری است.

همچنین عدم تخصیص منابع مالی کافی برای نگهداری، مرمت و ایجاد فضاهای مناسب در اطراف آثار باستانی و بی توجهی چندین ساله به آزادسازی محوطه های آثار باستانی بر مظلومیت و محرومیت مردم افزوده است. صنعت گردشگری در کرمانشاه

حلقه مفقود گردشگری آثار تاریخی کرمانشاه تهیه شد/برنامه جامع تهیه شد

صنایع دستی که مانند میراث فرهنگی این استان پتانسیل نابی برای جذب گردشگر به حساب می آید به حال خود رها شده است مانند قالی بافی، جاجیم بافی، کاشی هفت رنگ، پوشاک محلی، مراق، سنگ، چاقو. ساخت، ساز سنتی، منبت، نمد و زیورآلات تنها نمادی از کرمانشاه در ذهن است.

وضعیت گردشگری کرمانشاه مطلوب نیست

حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه با روز گردشگری گفت: کرمانشاه در حوزه گردشگری متاسفانه حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این زمینه آنطور که باید رشد نکرده ایم و مشکلات داخلی وجود دارد. و موانع درون استانی نیز مانع سرمایه گذاری در این زمینه در استان کرمانشاه شده است.

وی ادامه داد: رونق گردشگری می تواند به اشتغال استان و همچنین رونق اقتصادی و معیشت مردم کمک کند، بنابراین دانشگاه ها وظیفه دارند با معرفی و ترویج رشته های مرتبط با گردشگری، جوانان را در این حوزه توانمند کنند.

خطیب جمعه از کرمانشاه ادامه داد: وضعیت گردشگری کرمانشاه مطلوب نیست و باید برای بهبود این منطقه تلاش شود.

تدوین طرح جامع گردشگری کرمانشاه

داریوش فرمانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه به مناسبت هفته گردشگری اظهار داشت: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه زیرساخت ها در اماکن تاریخی اولویت کاری است. اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه

وی افزود: سعی کرده ایم در سال گذشته از توان نخبگان و کارشناسان برای ارائه استان کرمانشاه استفاده کنیم و در این راستا برنامه جامع گردشگری استان با کمک جهاد دانشگاهی تهیه و تدوین شده است.

حلقه مفقود گردشگری آثار تاریخی کرمانشاه تهیه شد/برنامه جامع تهیه شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف، شب های فرهنگی و برگزاری رویدادها برای معرفی استان کرمانشاه در نقاط مختلف از جمله بخش های طرح جامع گردشگری استان کرمانشاه است.

اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان برای اجرای طرح جامع گردشگری کرمانشاه

فرمانی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان کرمانشاه برای اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است، تصریح کرد: این طرح به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و درخواست آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا برای اجرای برنامه های مختلف طرح جامع گردشگری استان کرمانشاه گردشگران دفاتر مسافرتی سایر استان ها را به کرمانشاه بیاوریم تا شاهد رونق بیشتر در این حوزه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی گفت: حدود 13 میلیارد تومان برای نورپردازی طاقبستان، سراب نیلوفر، ویس القرن و بیستون اختصاص یافته است.

فرمانی ادامه داد: استان کرمانشاه ظرفیت خوبی در زمینه غذا دارد و تلاش می کنیم کرمانشاه را مهد غذای ایرانی کنیم و در این راستا در حال برنامه ریزی و ایجاد آکادمی آن هستیم.

وی افزود: تمامی مشکلات مناطق نمونه گردشگری استان کرمانشاه شناسایی و احصاء شده است تا موانع زیرساختی آنها برطرف و 50 منطقه نمونه گردشگری استان ساماندهی شود.

حلقه مفقود گردشگری آثار تاریخی کرمانشاه تهیه شد/برنامه جامع تهیه شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه باید مسیرهای جدید گردشگری در استان کرمانشاه معرفی شود، خاطرنشان کرد: در روزهای اوج سفر، شاهد عزیمت تعداد زیادی از مسافران به منطقه اورامانات به ویژه پاوه هستیم. که برای مسافران مشکلاتی ایجاد می کند.

فرمانی با بیان اینکه آزادسازی منطقه تاریخی بیستون 6 میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: کل بودجه برای تملک میراث فرهنگی استان کرمانشاه در سال گذشته یک میلیارد تومان بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.