افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

آبشار ویسادار سفری به دل طبیعت زیبای گیلان

  • کد خبر : 379383
آبشار ویسادار سفری به دل طبیعت زیبای گیلان

آیا به دنبال تجربه ای شگفت انگیز در دل طبیعت سرسبز گیلان هستید؟ آبشار ویسادار یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران است که با صدای دلنشین آب و محیط بکرش توجه همه گردشگران را به خود جلب می کند. اما چگونه به این آبشار زیبا سفر کنیم و چه نکاتی را باید در نظر […]

آیا به دنبال تجربه ای شگفت انگیز در دل طبیعت سرسبز گیلان هستید؟ آبشار ویسادار یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران است که با صدای دلنشین آب و محیط بکرش توجه همه گردشگران را به خود جلب می کند. اما چگونه به این آبشار زیبا سفر کنیم و چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ این مقاله در مجله گردشگری امروز پرواز کن راهنمای سفر به آبشار ویسادار اینجاست تا شما را برای یک سفر خاطره انگیز آماده کند.

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار در استان گیلان و در نزدیکی شهر پرسار و در مسیر رودخانه لمیر قرار دارد، مردم گاهی این آبشار را با نام آبشار ویسادار پره می شناسند. این آبشار با ارتفاعی در حدود 15 متر و شکل خاص خود مانند پرده ای از آب در دل جنگل های رضوانشهر می درخشد. نام “ویسادار” به معنای “سایه بید” است که با طبیعت جنگلی منطقه هماهنگی کامل دارد. چیزی که این آبشار را جذاب‌تر می‌کند شکل پلکانی آن است که زیبایی آن را در صخره‌هایی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند تکرار می‌کند. قرار گرفتن این آبشار در دل دره ای عمیق و محصور بودن پوشش گیاهی انبوه آن را به یکی از دیدنی ترین آبشارهای شمال ایران تبدیل کرده است.

آبشار ویسادار سومین آبشار استان گیلان از نظر زیبایی و ارتفاع است و در مسیر رودخانه لمیر در روستایی به همین نام قرار دارد. این جنگل 15 کیلومتر با ساحل گیسوم فاصله دارد. با تمام توضیحاتی که گفته شد، حالا می دانید که بهترین زمان سفر به گیلان برای بازدید از این آبشار زیبا، فصول بهار و پاییز است که دمای هوا مطبوع و معتدل است و لذت این سفر را برای شما دو چندان می کند.

  • آدرس آبشار ویسادار: گیلان، رضوانشهر، 16 کیلومتری پره سر، روستای ارده، روستای اویار، جاده ویسادار

آدرس آبشار ویسادار در نقشه گوگل

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

برای دسترسی به آبشار ویسادار ابتدا باید به شهر پرسار در شهرستان رضوانشهر سفر کنید. فاصله پرسر تا رشت حدود 88 کیلومتر است و پس از رسیدن به این شهر باید مسیری 16 کیلومتری را به سمت جنگل های رضوانشهر طی کنید. مسیر آبشار ویسادار از میان جنگل های انبوه و زیبا می گذرد و بخشی از جذابیت این سفر است. پس از رسیدن به پارکینگ، پس از چند ساعت پیاده روی به آبشار خواهید رسید.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

مسیر آبشار ویسادار از رشت

برای رسیدن به این آبشار از رشت باید به رشت آستارا بروید. بعد از آن بعدی صومعه برای دیدن هدر حرکت کنید. وارد خیابان طالقانی شده و سپس به سمت جاده آبشار بلند ویسادار حرکت کنید.

مسیر آبشار ویسادار از تهران

اگر قصد دارید از تهران به این آبشار بروید، باید حدود 500 کیلومتر طی کنید و سپس اتوبان کرج – قزوین را طی کنید. پس از آن به قزوین رشت بروید و 412 کیلومتر را تا آبشار طی کنید. شما هم می توانید بلیط هواپیما یا بلیط قطار یکی از شهرهای نزدیک را رزرو کنید و بقیه راه را با اتوبوس یا تاکسی آنلاین طی کنید.

ویژگی های آبشار ویسادار

آبشار زیبای ویسادار به دلیل شکل خاص صخره های اطراف آن و پایین آمدن لایه لایه آبشار یکی از آبشارهای متفاوت و دیدنی ایران به شمار می رود. در اطراف این آبشار گونه های مختلف گیاهی و جانوری وجود دارد. درختانی مانند سرو، افرا، گردو، راش، توسا، اوجا و نامدار نمونه‌های شناخته شده‌ای هستند که می‌توانید هنگام قدم زدن در این جنگل ببینید.

هر فصلی که از این آبشار دیدن می کنید، درختان رنگ و جلوه ای خیره کننده دارند. زیباترین جلوه این درختان را در فصل بهار و پاییز می بینید. از گونه های جانوری که در مسیر آبشار به وفور می توانید مشاهده کنید می توان به خرگوش، سنجاب، اردک وحشی، قرقاول و … اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: البته در دل این جنگل ها می توان گراز وحشی، شغال، خرس، سمور و… را نیز دید. آبشار ویسادار و طبیعت اطراف آن مملو از جاذبه هایی است که قدم به قدم شما را شگفت زده می کند.

ویژگی های آبشار ویسادار

آبشار ویسادار، گیلان

اگر قصد بازدید از آبشار زیبای ویسادار و جاذبه های اطراف را دارید، گزینه های مختلفی پیش روی شماست. این آبشار برای همه چیزهایی برای ارائه دارد. در زیر جذاب ترین مکان های اطراف این آبشار را می شناسید.

آبشار لوتون بلندترین آبشار ایران

همچنین می توانید در سفر به تالش و آبشار ویسادار از آبشار زیبای لاتون دیدن کنید. این آبشار مرتفع در 100 کیلومتری ویسادار قرار دارد، پس اگر از طبیعت‌گردان هستید و می‌خواهید از تماشای این جاذبه‌های طبیعی غافلگیر شوید، حتما از این آبشار زیبا در ایران دیدن کنید. ارتفاع آبشار لاتوون 105 متر است و این رکورد آن را به یکی از 30 آبشار مرتفع جهان تبدیل کرده است.

آبشار لوتون

آدرس آبشار لوتون در نقشه گوگل

جنگل گیسوم جنگلی وسیع با درختان سر به فلک کشیده

برای کسانی که به گیلان سفر می کنند، رصد جنگل گیسوم جزو اولویت هاست. جنگلی به وسعت 80 هکتار در 18 کیلومتری جاده تالش به انزلی که با دیدن آبشار دیدنی ویسادار می توانید از آن دیدن کنید.

موهای من

آدرس جنگل گیسوم در نقشه گوگل

جاده اسلام به خلخال طبیعت زیبا و چشمگیر گیلان

این جاده معروف از نظر زیبایی یکی از خاص ترین جاده های ایران است. فاصله جاده اسلم تا خلخال از آبشار زیبای ویسادار حدود 70 کیلومتر است و باید برای یک ساعت و نیم رانندگی در این مسیر آماده باشید.

نکات سفر به آبشار ویسادار

زمانی که آماده سفر به این آبشار هستید، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا کیفیت سفر خود را افزایش دهید. مهم ترین نکات سفر به این آبشار به شرح زیر است:

  • لباس مناسب و کفش راحت.: با توجه به طبیعت جنگل و مسیر صخره ای اطراف آبشار، حتما کفش مناسب پیاده روی و لباس راحت بپوشید.
  • انطباق با محیط زیست: با توجه به بکر بودن منطقه لطفا زباله های خود را جمع آوری کنید و به طبیعت احترام بگذارید.
  • غذا و آب آشامیدنی: مغازه های محلی نزدیک آبشار محدود هستند، بنابراین بهتر است غذا و آب خود را همراه داشته باشید.
  • فصل مناسب برای سفر: بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویسادار بهار و پاییز است که طبیعت سرسبز و آب و هوای مطبوع منطقه بیشترین تاثیر را دارد.
نکات سفر به آبشار ویسادار

طبیعتی بکر در دل جنگل های گیلان

آبشار ویسادار یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه های گردشگری ایران است که با طبیعت سرسبز و آب و هوای مطبوعش سفر شما را خاطره انگیز خواهد کرد. تجربه سفر به این آبشار و لذت بردن از آرامش طبیعت لحظات خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

اگر به آبشار ویسادار سفر کرده اید، لطفا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و لذت این طبیعت بکر را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد سفر به یکی از آبشارهای زیبای ایران

آبشار ویسادار در کدام استان قرار دارد؟

این آبشار در استان گیلان واقع شده است.

فاصله آبشار ویسادار چقدر است؟

برای رسیدن به آبشار ویسادار، پس از پارک خودرو در محل تعیین شده، باید 3 ساعت در مسیر طبیعت گردی پیاده روی کنید.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویسادار چه زمانی است؟

بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویسادار است زیرا طبیعت سرسبز و هوای مطبوع منطقه در این فصول جذابیت بیشتری دارد.

چگونه به آبشار ویسادار برسیم؟

دسترسی به آبشار ویسادار با ماشین و سپس پیاده روی کوتاه امکان پذیر است. مسیر رسیدن به آبشار از میان جنگل های زیبای گیلان می گذرد و سختی خاصی ندارد.

فاصله ماسال تا آبشار ویسادار چقدر است؟

برای رسیدن به ویسادار باید 47 کیلومتر طی کنید.

برای سفر به آبشار ویسادار چه تجهیزاتی لازم است؟

بهتر است کفش مناسب پیاده روی، لباس راحت، آب آشامیدنی و مقداری غذا همراه داشته باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.